Które niemieckie auto jest lepsze?

Od lat trwa walka o klienta między dwoma odwiecznymi rywalami : Audi oraz BMW . Obie firmy maja w swojej ofercie szeroką gamę samochodów, od aut miejskich po duże SUV-y do aut sportowych. Modelami, które są szczególnie popularne w Polsce to na pewno Audi A4 B9 i BMW serii 3 G20. Sprawdźmy więc, które z nich jest po prostu lepsze.

Silnik i skrzynia biegów

W modelu M3 bierzemy pod uwagę silnik o pojemności 2.0 l i mocy 190 KM, który dodatkowo został wyposażony w turbo – sprężarkę. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie i wynosi 240 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100km/h zajmuje około 7, 1 sekundy. Napęd przekazywany jest przez automatyczną skrzynię biegów na tylne koła. Średnie spalanie silnika wynosi około 5.9 l na każde 100 kilometrów.
Dla modelu A4 uwzględniamy silnik o pojemności 2.0 l TFSI o mocy 190 KM, również z turbo – sprężarką. Prędkość maksymalna wynosi 241 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 7.2 sekundy. A4 jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na przednią oś. Średnie spalanie paliwa w cyklu mieszanym wynosi około 6.0 l na 100 kilometrów.

Wnętrze

W punkcie centralnym w M3 znajduje się centrum multimedialne – duży dotykowe ekran, który jednak dużo łatwiej jest sterować pokrętłem znajdującym się między siedzeniami. Ciekawostką może być sterowanie radiem za pomocą gestów. Na desce rozdzielczej brakuje standardowych zegarów informujących o prędkości oraz obrotach silnika. Te zostały zastąpione dużym i kolorowym ekranem.
Wnętrze A4 może wydawać się bliźniaczo podobno do M3. Na desce rozdzielczej króluje umieszczony na środku ekran dotykowy, który pozwala sterować wszystkimi funkcjami samochodu. Tutaj również zrezygnowano z tradycyjnych zegarów na rzecz ekranu, który nosi nazwę Virtual Cockpit o przekątnej 12, 3 cala. Bardzo ergonomiczne wypada obszyta skórą kierownica, która posiada mnóstwo multimedialnych przycisków oraz spłaszczony dół.

Multimedia

Motoryzacja w ostatnich latach bardzo się rozwinęła co pokazują opisywane auta poprzez wiele nowinek technicznych które w nich się znajdują. Dla przykładu Audi zdecydowało się na zastosowanie autonomicznej jazdy w korku lub aktywnym asystencie ekonomicznej jazdy, który podpowiada kierowcy w trakcie jazdy jak zaoszczędzić paliwo.
BMW z kolei pozwala swoim użytkownikom na sterowanie głosem. Możemy za pomocą komend głosowych sterować radiem, temperaturą wnętrza lub sterować nawigacja. Bardzo dobrze wygląda w tym aucie również jazda po autostradzie. Systemy wspomagające kierowcę zapobiegają zmianie pasa, trzymają odstęp od następnego auta oraz regulują prędkość.

Podsumowanie

Trzeba przyznać, że oba samochody zarówno pod kątem osiągów, a także komfortu wnętrza wypadają bardzo podobnie. Każdy z nich posiada mnóstwo nowinek technicznych dzięki którym kierowanie autem staje się dziecinnie proste. Mocny silnik zapewnia sprawne przemieszczanie się, a tylni napęd w BMW chwilę emocji. Niezależnie, które auto wybierzemy powinniśmy być zadowoleni z wyboru.