O czym pamiętać przy organizacji wesela?

Jednym z najważniejszych wydarzeń w naszym życiu jest ślub . Dla wielu osób to czas kiedy razem ze najbliższymi znajomymi oraz rodziną chcemy świętować nasze szczęście. Chcemy by ten dzień, który zwieńcza naszą miłość był idealny. Przygotowania do ślubu więc trwają więc na długo przed jego datą. Jeżeli dodatkowo zdecydowaliśmy na załatwianie formalności na własną rękę, warto mieć pewność, że o niczym nie zapomnieliśmy. Poniżej kilka absolutnie niezbędnych kwestii o które musimy zadbać przy organizacji naszej uroczystości.

Kościół


To w kościele ( jeżeli decydujemy się na ślub kościelny ), powiemy sobie sakramentalne „tak”. Pierwszym krokiem więc przy organizacji ślubu będzie zarezerwowanie sobie jego terminu. W tym celu musimy udać się do naszej parafii i ustalić z kapłanem dokładną datę. Pamiętajmy, że sakrament ślubu wymaga od nas spełnieniu kilku dodatkowych formalności. Należy więc z kapłanem ustalić także w jaki sposób chcemy zaliczyć nauki przed-małżeńskie. Czasem może być to wyjazd w czasie weekendu na dwudniowe zazwyczaj nauki, a czasem cykl nauk w pobliskiej parafii. Przed sakramentem ślubu należy też odbyć obowiązkową spowiedź i jej datę również warto od razu ustalić.

Sala weselna i muzyka


Po ceremonii ślubnej, dobrym zwyczajem zaprasza się gości na wesele , podczas którego możemy świętować do białego rana nasze zaślubiny. Sala weselna powinna spełniać kilka bardzo ważnych wytycznych. Przede wszystkim musimy wiedzieć czy jest odpowiednio duża – powinna pomieścić minimalnie zaproszoną liczbę gości. Pamiętajmy o doliczeniu osób z zespołu muzycznego który chcemy wynająć. Jeżeli uroczystość planujemy w okresie letnim, warto zapytać o klimatyzację sali. W zamkniętym pomieszczeniu przy dużej liczbie gości może być bardzo duszno nawet kiedy nie ma upałów. Sprawdźmy też czy sala posiada odpowiednie zaplecze gastronomiczne – jeżeli zdecydujemy się na catering z zewnątrz to musi być możliwość co najmniej podgrzania posiłków.
Dobre jedzenie i jego odpowiednia ilość na weselu to podstawa. Zadbajmy więc, aby nasi goście nie wyszli z naszej uroczystości głodni. Bardzo często istnieje możliwość przygotowania posiłków na sali weselnej. Z właścicielem od którego wynajmujemy wystarczy więc ustalić menu. Pamiętajmy że w przypadku dużej liczby gości będą różne gusta dotyczące smaków. Najlepiej więc ustalić tradycyjne menu w którym każdy znajdzie coś dla siebie.
Bardzo ważnym aspektem każdego wesela jest muzyka. Możemy zdecydować się na zespół który gra na żywo lub na DJ który będzie ją puszczał ze swojego sprzętu. Przed rezerwacją zespołu muzycznego warto jest znaleźć jego kilka utworów w sieci i sprawdzić czy jego styl będzie odpowiadał nam oraz zaproszonym gościom. Ważną cechą dobrego zespołu muzycznego jest nie tylko piękny śpiew ale również umiejętność zainteresowania i zaproszenia do wspólnej zabawy gości. Sprawdźmy więc przed podpisaniem umowy, czy w zespole jest choć jedna osoba, która zna sposoby jak wyciągnąć gości zza stołu i zapewnić im atrakcje.