Czym jest motion design?
Motion design jest wszędzie — widać to w programach telewizyjnych, napisach do filmów i tym podobnych. Ale czym jest motion design? Jak możesz go wykorzystać do ulepszenia swoich filmów? Czytaj dalej i pozwól odkrywać niesamowity świat ruchu.
Zacznijmy od podstawowego pytania, które jest tytułem tej lekcji: Co to jest motion design? Mówiąc najprościej, to projekt graficzny wprawił go w ruch. Sam projekt graficzny wykorzystuje obrazy do przekazania wiadomości. Niektóre dobrze wkomponowane ruchy mogą podkreślić to przesłanie, dodając energii i wizualnego zainteresowania. Ponadto motion design może nie tylko pomóc w przekazywaniu wiadomości, ale może być nawet samą wiadomością.
Istnieje niezliczona liczba zastosowań projektowania ruchu, ale często służy do ulepszania historii poprzez upraszczanie skomplikowanych pomysłów lub sprawianie, że przytłaczające efekty wizualne są bardziej wciągające.
Teraz wyobraź sobie wideo bez grafiki. Byłoby to znacznie mniej angażujące, prawda?
Często widzisz motion design określane jako animacja i może być trudno je rozróżnić. Granica między animacją a projektowaniem ruchu zawsze była niewyraźna. Tradycyjne filmy animowane często opierają się na postaciach, które rozwijają fabułę, podczas gdy motion design często wykorzystuje grafikę do poruszania fabuły. Projekt ruchu nadaje się również do bardziej abstrakcyjnych i nieliniowych produkcji, w przeciwieństwie do film ów animowanych, które podążają za głównym bohaterem.
Podczas tworzenia grafiki ruchomej do produkcji należy pamiętać o kilku rzeczach:
• Wyczucie czasu: niezależnie od tego, jakie elementy graficzne wybierzesz, muszą się poruszać, potrząsać, poruszać i przesuwać w odpowiednich momentach. Widzowie mogą stwierdzić, kiedy coś się spóźni lub wcześnie, więc musisz to zrobić dobrze.
• Czas trwania: Podobnie jak w przypadku produkcji wideo, zbyt szybkie wyświetlanie obrazu na ekranie może być wstrząsające i może nie przekazać wiadomości. I odwrotnie, pozostawienie grafiki na ekranie zbyt długo może spowodować utratę zainteresowania odbiorców.
• Tempo: Szybkość powtarzanych ruchów i muzyki ma kluczowe znaczenie. Każdy rodzaj rytmu stworzy pewien efekt i ważne jest, aby beat pasował do produkcji.
• Przejścia: sposób, w jaki przechodzisz od jednej sceny lub obrazu do następnej, będzie miał ogromny wpływ na interpretację Twojej wiadomości. Twoje przejścia powinny pasować do tematu, aby publiczność pozostała zanurzona w Twojej historii.
• Naturalny ruch: Postaraj się, aby ruchy projektu ruchu były organiczne i naturalne. Pomyśl o prowadzeniu samochodu. Nie od razu przechodzi od zatrzymania do pełnej prędkości — pomiędzy nimi jest wiele kroków. To samo dotyczy projektowania ruchu. Im bardziej ruchy pasują do naszych oczekiwań dotyczących ruchu, tym bardziej przekonujące i angażujące odbiorców będą je znaleźć.